nog éénmaal;14 juni '09






Nog éénmaal
zandvoort, met José een musje en een mooiweer foto . Ziet er naar uit dat het voorlopig de laatste keer was, Zandvoort. Dinsdag gaat José weer aan het werk, is het mooie weer veranderd in veranderlijk en heb ik ook een paar dingen te doen. Zondag a.s. een herdenkingsconcert voor Carel en maandagmorgen met Nine naar Italië.

Het musje op de strandstoel hoort erbij. Het kwam brood pikken aan een tafel naast ons en dat mocht. Wij hadden helaas geen broodkruimpjes, verder dan de stoel kwam hij dus niet. Ik ben gek op mussen. Je ziet ze bijna niet meer in woonwijken sinds natuurminnend Nederland de dakgoten, dakpannen e.d. dichtkit voor vogels.
"Je wordt 's morgens zo vroeg wakker van dat gepiep en getrip"was een veel gehoorde klacht. En waar een mens last van heeft dat werkt hij het liefste weg.

Van staan op het strand word ik altijd vrolijk. Ik sta op de rand van Europa. Achter mij het vaste land met zoveel mensen en onrust. Voor mij een volmaakte leegte. Niet helemaal waar. Er staat een proefpark windmolens in de Noordzee en bij het heldere weer van afgelopen vrijdag was dat zichtbaar. Maar niet zo opdringend. Sta je op Ameland, dan zie je heel duidelijk het olieboorplatvorm en voor je geestesoog zie je meteen ook alle rotzooi die dat veroorzaakt. Genoeg hierover. Vrijdag was het plezier er om daar te zijn, tweemaal met mijn voeten in het zeewater en spijt dat ik mijn badpak niet had meegenomen. Het zou koud geweest zijn, boven water, niet erin.
Maar het was land, zee en lucht. Een vogel en wat huizen achter ons.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten