stemmen. 4 juni '09

De heren en dames politici hebben het voor elkaar. Voor het eerst in mijn leven denk ik er over om niet te gaan stemmen. De laatste tijd krijg ik er steeds meer zicht op dat politiek niets te maken heeft met landsbelang maar met partijbelang. Naar mijn idee worden wij afgerekend op waarde in geld, niet op wat wij kunnen, wie wij zijn. Niet wat goed is voor onze kinderen, maar wat het allemaal wel niet kost., is de norm.Gezondheidszorg, onderwijs, ouderenzorg, alles is vakkundig uitgehold. De financiële crisis is ons aangepraat, een mooie kans om nog meer te bezuinigen. Zowel voor de regering als voor het bedrijfsleven. De dans om de bonussen wordt nog steeds gedanst. Ik geloof niet meer in politiek. Nog nooit heb ik het stemmen overgeslagen. Al was het alleen al om de strijdsters voor het vrouwenkiesrecht, destijds. Ik voelde mij verplicht. Voel mij nog verplicht. Nog heb ik bedenktijd.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten