zoeken.3 juni '09

Niet te geloven, drie dagen bezig geweest om terug te komen op deze plek om iets nieuws te schrijven. Wat ik ook deed, het lukte mij niet meer. Stom,gefrustreerd en zo nog wat van die onlustgevoelens.Natuurlijk heb ik een fout gemaakt, dat kan niet anders. Waarschijnlijk niet compleet genoeg ingelogd. Gelukkig gaat schrijven op zich mij beter af. Dit geneuzel is niet echt goed voor mijn zelfvertrouwen. Toch laat ik dit ook zien.

Toen ik nog werkzaam was als keramist, vond ik het proces van maken bijna belangrijker dan het eindprodukt. Ik heb veel cursisten gehad en ook het lesgeven sprak mij meer aan dan de wereld van tentoonstellingen en gezien worden. Ik heb het wel gedaan, maar mijn eigen atelier was mijn plek. Stevig met mijn handen in de klei voor mijzelf en dat ook overbrengen op leerlingen, geweldig!
Door middel van taal een blog vorm geven is nu wat ik wil. Schrijven is ordenen en vormgeven van alles wat van buiten af tot mij komt. Dat is een hoeveelheid aan indrukken! Gesprekken, ontmoetingen met anderen; krant, televisie. Soms te veel om op te noemen. Om dat eigen te maken en terug te geven in verhalen of artikelen, met mijn eigen taal als middel, is mijn uitdaging. voor nu.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten