foto's










Alle kinderefoto's zijn per jaar in mappen gedeeld. Dat was een ochtendje werk. Wat een voldoening dat het nu in mijn vingers zit. De snelweg van de computer. Die foto's staan nu op mijn externe schijf. Dat houdt wel in dat ik ze nu op een andere plek moet zoeken en ook via een andere route te voorschijn moet halen om ze of hier, of bij de e-mail te krijgen.
Zo te zien, gelukt! Mooi, kan ik dit laten rusten.



Gisteren naar de Hortus geweest in Utrecht. Met dochterlief en haar kinderen. Was er nog nooit geweest. Ik was de enige die met de bus kwam, de rest per fiets.



Utrecht is geen makkelijke stad om een kind in het verkeer te leren fietsen. Weinig fietsplek en iedereen doet maar wat. Sommigen fietsen rustig aan de verkeerde kant tegen de stroom in. Heel verwarrend voor kinderen. Dan ook nog de herrie van scooters, bussen, noem maar op. Maar de oudste heeft deze zomer in de vakantie goed doorgetrapt en voor de jongste is er een half fietsje aan moeders fiets vastgeschroefd.
Ik was eerder bij de Hortus en had mij verdekt opgesteld om foto's te maken. Dat mislukte, mijn kidskids gebruiken hun ogen.
"Hé oma!"riep de jongste en zat meteen achterstevoren op z'n zadel. "Doorfietsen, anders kan ik geen foto maken"! Dat hielp hij greep weer zijn stuur.


Voor dit soort schoonheden kwamen wij naar de vlinderkas.




btemplates

0 reacties:

Een reactie posten