hoe warm het was....



De afgelopen dagen mochten er zijn. Woensdag met de 'oude'
Ati de hele dag in het Slotervaart ziekenhuis geweest.

Gériatrie, afd. urologie en daarna neurologie. Onderzoeken waarvan ik denk, moet dat nu wanneer je 91 jaar bent. Er is ook niets uitgekomen wat we niet wisten. Ouderdom.Pijnbestrijding mogelijk met bijwerkingen zoals duizeligheid en sufheid.
"Nee dank U", zei de 'Oude' met al haar waardigheid.
Met dezelfde waardigheid waarmee zij het pijnlijke stroomstotenonderzoek had ondergaan. Het was zo warm in dat ziekenhuis en nergens op de gang een apparaat waaruit heerlijk fris water gehaald kon worden. Niet één voorziening, waar dan ook. Om drie uur waren we weer thuis, opgelucht dat alles achter de rug was en vastbesloten niets meer te laten onderzoeken. Om vier uur ben ik naar huis gegaan, allebei te moe om nog meer te kletsen. Maar in haar koelkast had ik uitgesneden paling voor haar achtergelaten, een verrassing.
Om 8 uur 's avonds belde ze op "Ik lik mijn lippen nog af, dat was genieten".
Donderdagochtend vroeg uit de veren. Een nieuwe externe harde schijf zou geïnstalleerd worden. Moest wel eerst mijn bureau opgeruimd.
Als ik zelf soms wanhopig word van mijn rotzooi, kan ik daar toch niet een ander in laten werken. Daarna wat oefeningen om mappen over te zetten op die schijf, dat ging nog ook. Toen bedacht ik, dat ik alle foto's wilde uitsplitsen in aparte mappen en die later op de nieuwe schijf zetten. Dat ging goed, onder het toeziend oog van...
Dick, ik hoop dat jij dit leest, want toen ging het goed. 's Middags bedacht dat het goed was om te oefenen. Ik had .e.e.a op papier gezet. Alle foto's van de kleinkids in één map.Ja hoor, map openen, foto selecteren, verplaatsen en naar de map kinderen. Verdraaid, waar is die map nou? Net ging het nog goed. Nergens die map te vinden. Paniek, map weg, wat nu. Zo geprobeerd, zus geprobeerd en de druppeltjes begonnen op het toetsenbord te vallen. Hé, map terug, hoe kan dat nou! Weer een aantal foto's verplaatst en ja hoor! Map weer foetsie.
Om een lang verhaal kort te maken, vanmorgen kwart over zeven vond ik die map en nu weet ik zo maar ineens, hoe het moet.Spelen met ontwikkeling? Vergeet het maar! Zweten tijdens ontwikkeling.
Uurtjes waarna ik volledig opgebrand denk 'ik kan niet meer'.
Maar wel trots, mooi weer een stapje techniek mij eigen gemaakt.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten