weer begonnen


Soms valt iets je toe. Dat gebeurde mij toen ik Adelheid Roosen in een intervieuw hoorde zeggen "je moet het leven wel vieren". Die vrouw kan met gekte, humor, emotie, zo sterk iets zeggen dat het mij altijd raakt. Hoe toevallig dat ik net de t.v.aanzette.

Ik wist ineens dat ik al lang geleden was gestopt met het vieren van mijn leven.
Het plezier kan kennelijk zo maar tussen je vingers glippen.
Er is genoeg gebeurd om meer te kunnen dan overleven.

Dank zij die ene opmerking op t.v. keek ik ineens met andere ogen naar mijn manier van zijn.
Ja, er is veel gebeurd, maar in wiens leven niet?
"Into each life some rain must fall!
En nee, ik kan er weinig aan veranderen maar ik kan wel veel doen.
Ik heb een verhaal voor een verhalenwedstrijd herschreven en ingestuurd. Ik heb een wervingstekst geschreven voor de schrijverskring waar ik lid van ben en er foto's bij gezocht voor de achtergrond. Ik denk na over het schrijven van columns, voor iemand die daar mee beginnen wil en wat tips wil hebben.
Gewoon, leuke dingen om te doen. En, weer nadenken, goed nadenken.
Kortom, ik ben weer begonnen.
Voor wie geïnteresseerd is in het hoe en wat van de schrijverskring Gyrinus natator, volgt nu het website adres:

btemplates

1 reacties:

Gerda praatgraag zei

Hoi Athy

Mens jij bent ook een denker he? Wel erg leuk dat je het zo allemaal opschrijft hoor! Denken doe ik ook graag en schrijven wil ik ook gaan doen, ik kom bij je in de leer!!

Vier het leven!
Wij waren laatst bij een condoleance en voor zijn overlijden had een (vrij jonge) man gezegd dat de mensen niet mochten rouwen en zijn condoleance en crematie niet alleen het verdriet de overhand te laten hebben. Ze moesten zijn leven vieren!! Prima zaak. Zijn condoleance was net een receptie op een feest en hij lag opgebaard in een ruimte waar een groot tv scherm boven zijn kist hing waar foto's van zijn leven voorbij flitsten.
Geweldig. Wij zijn al heel lang niet van plan om koffie met cake te serveren zoals 'vroeger'. Caroline wil groot gebak en ik een borrel.
Vier het leven, je hebt gelijk!

Bedankt voor je feedback over mijn column. Ik wil er graag eens met je over napraten!

Een reactie posten