herfst - vakantie




Hij ligt op zijn buik op de houten vlonder en steekt zijn hand tussen de spijlen. De karpers komen er aan en hij aait ze op hun rug. Ze vinden die massage wel lekker en kronkelen onder zijn hand. Zijn zus laat zich naast hem vallen. Want wat grote broer kan, kan zij ook.
Ze steekt haar hand in het water en geeft een gil. Tobias komt niet bij van het lachen.
"Die vis heeft een bril nodig, oma. Zag je dat? Hij dacht dat Linde's vinger een worm was".
En inderdaad heb ik het ook gezien. Dat hele vingertje gleed in die bek, om meteen weer uitgespuwd te worden.
Linde inspecteert haar vinger. "Alles zit er nog aan, oma". En verder gaan we.
Via de apen naar de giraffen.Weer is het prijs voor Tobias. Hij steekt zijn hand uit en een nieuwsgierige giraffedame laat zich gewillig op de neus kriebelen. De andere kinderen willen dat ook. Mees is zo dolenthousiast dat hij het uitschreeuwd.
"OMa, oma, zag je dat, ik heb hem geaaid".
Ik verbaas mij over de mooie ogen van het dier en de zachtmoedige uitstraling. Het is de enige die op de mensen reageerd.
Dan komt het dinobos in zicht. Prachtige wandelpaden en tussen de hoge bomen alle dinosaurissen die ooit geleefd hebben. Er klinkt gebrul tussen de bomen, sommigen bewegen en echte kleine kindjes vinden het niet leuk. Niet ons groepje. De jongetjes rennen heen en weer, Linde rent mee en probeert over de afrastering te klimmen, wat niet mag en ook niet lukt. Alleen Lieve loopt bedaard naast mij. Ze is de hele tijd al stil.
"Jij vindt er geen bal aan", constateer ik. "Och, ik heb het al een paar keer gezien, hier".
"Ja, dan word je wel blasé", beaam ik.
"Wat is dat, oma, blasé?" Om er in één adem aan toe te voegen "zullen we alle woorden met een b opnoemen?"
Vijf minuten later huppelt er een vrolijke Lieve naast mij. Ze kent veel woorden met een b .


btemplates

2 reacties:

Judith zei

Wat een heerlijk stukje is dit! "Wat is dat oma, blase? Zullen we alle woorden met een b opnoemen?"

En wat gaan die kleindochters van jou allebei sprekend op hun moeder lijken zeg!

Athy zei

Ja, ze lijken op hun moeder en ze zijn leergierig en nog veel meer. Groet!!

Een reactie posten