herfstvakantie, vervolg



Geen vakantie voor Lieve wanneer ze niet
een nachtje (lees twee dagen) bij deze oma is geweest. Het lukt ook wel eens niet. Want niet alleen kinderen, ook oma's kunnen het druk hebben. Bovendien zijn er ook nog een opa en oma in Limburg en daar moet, uiteraard, ook gelogeerd worden.

Hier wil ze altijd schilderen. Dus, de eerste dag een acryl-inspiratie (zie foto).
Ik heb er altijd voor gewaakt bij mijn kinderen om aanwijzingen te geven. Ieder kind moet toch zijn/haar eigen taal ontdekken op het creatieve vlak. Maar Lieve wil graag leren en is niet dagelijks om mij heen. Dus ik hield een verhaaltje over lijnen in een schilderij en wat het verschil is tussen een hoog geplaatste en een laag getekende lijn. Terwijl zij heerlijk aan het schilderen was, zat ik er bij en tekende. Iets wat ik absoluut niet kan. Voor mij is schilderen werken met kleurvlakken en vormen.

Na het schilderen gingen wij de verschillende speelplekken langs en werd er geklauterd en gegleden. De volgende dag heeft zij vier tekeningen gemaakt met verschillende horizonten en daardoor ook verschillende diepten.

Wat mij vooral beviel, was een kind dat twee dagen ronddribbelde, haar fantasie gebruikte en eindeloos tegen mij aan kwebbelde en het heerlijk vond om van de zolder tot de achterdeur in alle kasten te kijken en ieder hoekje te verkennen. Geweldig, kinderen kunnen zo verrassend uit de hoek komen. Zodat ik zelf even ook weer met kinderogen keek naar de wonderen van de nabije wereld.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten