het mooiste, opgevangen gesprek.

"Maar vorig jaar was januari een hele natte maand met veel regen. Geen wonder dat ik toen bijna niet lopen kon. Mijn lijf reageert zo op nattigheid!"
"Maar nu ligt er toch ook allerlei nattigheid op straat?"
"Ja, maar dat is droge nattigheid, sneeuw".
"Droge nattigheid, bestaat dat?"
"Sneeuw en bevroren water oftewel ijs, dat is toch droge nattigheid!"
"HAhaha, die is goed. Droge nattigheid, ja hoor, je hebt gelijk".

Wie langzaam door de stad loopt en zich concentreren wil op flarden van gesprekken, kan de mooiste zinnen of gesprekken horen.
Zo stond ik ooit op een lauwe zomeravond voor de muziekschool van Utrecht te wachten op iemand, toen er twee vrouwen passeerden.

"Ja, weet je, als ze nou niet zo'n rotkop op haar schouders zou hebben, dan zou ik haar misschien nog wel aardig kunnen vinden".

Ik keek de dames na en kon mij geen oordeel maken over kun koppen, maar deze zin ben ik niet vergeten. Eens zal ik hem in een verhaal gebruiken.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten