spelen met ontwikkeling

3 maart 2010



Ongeveer een maand geleden beschreef ik in een tekst een krantenfoto van een toneelscène.
Een paar dagen geleden zei iemand mij dat hij niet op mijn weblog kon komen. Dan google je toch mijn naam, raadde ik hem aan.
Maar niet precies wetende wat er dan gebeurt, heb ik het zelf ook gedaan en daar ritste een hele lijst met mijn naam voorbij.
Het meest verbaasde mij dat ik mijn tekst over die bewuste foto terug vond op de site van de toneelspeler die in dat stuk speelt. Keurig met bronvermelding.
Een vriendin legde mij uit hoe dat kon, want ik snapte er niets van.
Vandaar de titel 'spelen met ontwikkeling'. Ik ken een paar truukjes voor mijn pc. maar gaat er iets fout, dan weet ik niet hoe dat te herstellen.

Ik denk dat ieder mens van tijd tot tijd bevestiging nodig heeft en dat kreeg ik voor mijn gevoel met die overname van mijn tekst.
Het bleef door mijn hoofd gaan, de inhoud van het toneelstuk, de foto die mij zo ontroerd had.

Eten koken is een creatief proces en terwijl ik mijn paprika en paddenstoelen klein sneed, stond ik in gedachten op een toneel en speelde mijn eigen verhaal dat zo goed in het bewuste toneelstuk paste. Ik fantaseerde een tegenspeler en een regiseur in de coulissen om mijn improvisatietalent in banen te leiden. Kortom, ik werd voor even de vrouw op de foto en hoofdrolspeelster in mijn eigen verhaal. Ik had er lol in.

a.vanmeerkerk@zonnet.nl

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten