vakantiepret


16 juli 2010

Zomervakantie, logeertijd.
Twee jongetjes die elkaar nog nooit ontmoet hebben. Allebei uit logeren.
De één nam zijn skateboard mee en zijn crossfiets. Skateboard had pappa 's morgens vroeg afgeleverd, de crossfiets bracht hij zelf van Harmelen naar hier.
De ander werd opgehaald door oom en tante en meegenomen naar hier. Voor het eerst 5 hele dagen logeren. Zijn skateboard had hij niet bij zich.
Beide jongetjes kwamen elkaar tegen en het skateboard was het verbindingselement.

En dan samen naar de skatebaan. Tobias staat al op zo'n ding vanaf zijn vijfde, Daniël heeft wel een board maar geen half-pipe in zijn woonbuurt.
Oma stond erbij en keek ernaar. Tobias kon hele duidelijke aanwijzingen geven, die Daniël meteen oppikte. En als woorden te moeilijk waren deed Toob het even voor waarna Daniël het probeerde. Aanschouwelijk onderwijs.
De geconcentreerdheid waarmee de één uitprobeerde wat was voorgedaan en de aandacht waarmee de ander dan toekeek en soms nog wat zei.Ook even een duwtje geven op het juiste moment.
Ik heb mijn ogen uitgekeken. Hier werd serieus gewerkt.
Skateboarders hebben altijd mijn aandacht. Ik kijk er graag naar. De durf, behendigheid en perfecte balans, geweldig.
Het crossland en de half-pipe en kleinere baan, zo vlak in de buurt,met ook nog een basketnet, wordt goed gebruikt. Kleine jongens, grote jongens, ze hebben er allemaal hun eigen tijd, hun eigen plek.
Soms ga ik even langs het fietspad staan om te kijken.
Maar deze twee van zeven jaar, die elkaar voor het eerst ontmoetten?
Ik vond het ontroerend.
Op de foto: zittend Tobias, werk in uitvoering Daniël.

a.vanmeerkerk@zonnet.nl

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten