echt waar?


24.8.2010

Anne Franks kastanje is geknakt, dat is natuurlijk voorpaginanieuws.Op de binnenkant van dezelfde pagina dan het verhaal over de boom. "Het verhaal dat groter is dan de boom zelf".
Een opsomming van feiten:

Boom al 17 jaar doodziek.
Juli 1993: boom dreigt de bezwijken aan olievervuiling en houtrot door schimmel.
November 2006: 42% van het hout is verrot.
Het heeft hard gewaaid de afgelopen dagen. Bovenaan het verhaal van de boom staat een tekeningetje van het Achterhuis en de boom met de kop "Anne Frankboom omgewaaid.
En bij de bovenstaande opsomming:
23 augustus 2010: De Anne Frankboom valt om. Oorzaak onbekend.

Noem mij een zeur, hoezo oorzaak onbekend?
Is dit nu knullige journalistiek of is verkeerd geschreven wat er anders uit had moeten komen?
Iedere morgen lees ik mijn krant. Alleen, moet ik nu gaan twijfelen aan alles wat er staat? Want als aan zo iets eenvoudigs al vraagtekens kleven hoeveel vraagtekens moet ik dan achter een ingewikkeld vraagstuk zetten?
Nieuws komt natuurlijk alleen maar tot ons door journalisten en niets menselijks is hen vreemd.Al neem ik diep mijn petje af voor al die mensen die in oorlogsgebieden hun werk doen. Gelukkig is er de kwaliteitskrant en één daar van heb ik.Maar, toch...

a.vanmeerkerk@zonnet.nl

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten