zomer-tijd




11 augustus 2010

Zomertijd is tijd in stukjes.
Ineens kan ik zomaar de boel de boel laten, wanneer het weer daartoe uitnodigd.
Ik meander door de tijd. Weinig verplichtingen, geen werkafspraken of deadlines.
Het maakt niet uit hoe laat ik opsta, al blijf ik de wekker op 8 uur zetten.
Het is altijd even wennen; ik blijf met plantjes en zakken aarde werken, daar is het de tijd voor. Er moet gewassen en opgeruimd worden maar al zou ik dat midden in de nacht doen.....
Er is veel gebeurd deze zomer. Het sterven van de schoonvader van mijn oudste dochter. Het sterven van mijn oudste vriendin en naamgenote. De ziekte van een vriend en zijn herstel.
De bouw van mijn overkapping.Dat is een geweldig idee geweest.Buiten zitten en toch beschermd, omhult als het ware.
Ik stek en verpot en regiseer potplanten, binnen de overkapping of net er onder uit?
Wanneer het regent pak ik een boek en geniet van het buiten zitten, droog in de regen. Voor mij is een zomer geslaagd, wanneer ik naar buiten kan, op de fiets kan stappen zonder jas en de tuindeur open kan laten. Zomer is buiten leven. In ons land hangt dat af van het soort zomer dat we hebben maar met deze terrasoverkapping is alleen de temperatuur echt van belang.
Zomertijd is 'laat maar tijd....'

a.vanmeerkerk@zonnet.nl

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten