zomerzoentje 2.


21 augustus 2010

Een volgend zomerzoentje.
Op de foto Mees, die onlangs samen met z'n zus bij mij logeerde. Hij is ontspannen verdiept in een Nintendospel. Hij is vijf jaar en kan nog niet lezen, maar met z'n Nintendo kan hij goed overweg. Het mooie van deze foto vind ik, dat wel zijn knuffel, zonder welke hij niet slapen kan, op zijn knieën zit.
Kleine jongen op de grens van twee werelden: van klein naar groot.
Voor het begin van het nieuwe schooljaar heb ik voor elk kleinkind een kadootje. Voor Mees een etui met een speciale pen. Ik ben bang dat hij het saai zal vinden.
Want, school is saai, zegt hij.
Ik kan mij daar iets bij voorstellen. Hoe kan leren lezen en schrijven nou leuk zijn wanneer je thuis, een voetbalspel op t.v. na kan spelen met Wii of samen met een vriendje een wedstrijd in behendigheid kan doen. Nintendo heeft hij altijd bij zich. Scholen zullen vroeg met electronische snufjes moeten komen om de aandacht bij het leren te houden.
Vijf jaar jong zijn, een zalig joch, maar school is saai. Eigenlijk vind ik dat zielig.

a.vanmeerkerk@zonnet.nl

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten