zomerzoentje



20 augustus 2010

Er zijn zo van die kleine gebeurtenissen die ontroeren, een zomerzoentje.
Afgelopen woensdag ben ik naar Harmelen gefietst om alle Amerikaanse avonturen van de familie te horen.
Tobias, zeven jaar, heeft heel New York gefotografeerd met zijn weggooicamera. De 'hele'stad heeft onder zijn schoenzolen gelegen en zijn ogen straalden van alles wat hij te vertellen had.
Voor mij heeft hij uit de Potomacriver een steen opgedoken en een Wulk.Zijn moeder vertelde dat bij iedere steen, of dat nu een kiezel van een tuinpad of een steen op het strand was,zij juichten "Die is voor oma". Een heuse zomerzoen.
Dat het kwetsbare voorwerp de wereld is overgevlogen en heel bleef vind is een wonder. Gestoken in mijn fietstas en over de keien van Harmelen naar Maarssen ook heel gebleven, heeft hij nu een mooi plekje in mijn verzameling.
Op de schelpenfoto ligt rechts het huis van een zee-egel, die Rebekka, Tobias'moeder van de bodem van de Grote Oceaan heeft opgedoken. voor de kust van Senegal. 15 Meter onder de sloep waarin ik lag te dobberen. Links van het zee-egelhuis ligt de Wulk die Tobias opdook uit de rivier bij New York.
Zo moeder zo zoon.'

a.vanmeerkerk@zonnet.nl

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten