afscheid


20.9.2010

Gisteren afscheid genomen van de vrouwenschrijfclub Maarssen, na vijf jaar.
Met gemengde gevoelens, want, de middagen zijn altijd inspirerend en ofschoon ik niet echt een groepsmens ben, heb ik de groep vrouwen in al hun verscheidenheid zeer gewaardeerd.Voelde mij, op mijn manier, één van hen en dat is een goed gevoel.
Ik ben er mee gestopt omdat het mij niet meer zo goed lukt om over te steken van het verhaal waarin ik verdiept ben voor Gyrinus natator, naar een opdracht voor een ander verhaal.
Mijn verhouding tot mijn schrijven is aan het veranderen, daar werk ik bewust naar toe. Meer tijd reserveren, meer lezen, meer onderzoek naar mogelijkheden.
Vanmiddag mijzelf een kado gedaan, "Schrijvende vrouwen", een kleine literatuurgeschiedenis van de Lage Landen, 1880-2010. Foto's van de betreffende dames zijn in de tekst opgenomen. Ik verheug mij nu al op het lezen van dit boek.
Op de website van Schrijverskring Gyrinus natator, onder het kopje Verhalen, is mijn verhaal 'Eindstation'geplaatst. Ik hoop dat het gelezen wordt en nog meer hoop ik dat er reacties gaan komen. Ik ben een gelukkig mens.

Gyrinus natator staat rechts in de kolom,onder mijn foto.

a.vanmeerkerk@zonnet.nl

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten