nieuw


27.9.2010

Een nieuwe foto op mijn startpagina. Net zoals de vorige, genomen op Ameland door José en ook weer in de buurt van duinen, gelet op de achtergrond.
Ameland heb ik nog steeds op mijn netvlies en dat zal ook nog wel een tijdje zo blijven.
Vroeger zei ik van mijzelf, dat ik altijd daar wil zijn waar ik niet ben. Dat hoort nog steeds bij mij,al is het gevoel milder geworden.
In Maarssenbroek ligt inmiddels 34 jaar geschiedenis. Ik kan mij het zwerfgevoel veroorloven vanuit de veilige haven die mijn huis is. De zeemansgenen van mijn moeders familie zullen wel de oorzaak zijn van dat verlangen.
Destijds was het begrip 'backpacker'nog onbekend.
Gezworven heb ik wel. Gewerkt in een bidonville vlak bij Parijs, Villejuif genaamd. In Romorantin bij een Emmaus van l'Abbé Pierre, in de Champagne tijdens de oogst in een vakantie kinderopvang.
Hoe kom ik nu bij het bovenstaande terecht?
De zin:Vroeger zei ik van mijzelf dat ik altijd daar wil zijn waar ik niet ben.
Die zin bracht mij langs vervlogen paden van het verleden.
Noem het maar een zachtmoedig heimwee, dat past goed bij deze grijze vochtige dag.
Langs dit soort wegen ontstaan ook mijn verhalen.
Ik schrijf een zin die de volgende oproept, die de volgende, enzovoorts.
Soms heb ik het eind van een verhaal in gedachten en weet nog niets over het begin.
Soms gaat het net andersom.
Deze tekst laat een beetje zien hoe dat kan werken.

a.vanmeerkerk@zonnet.nl

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten