fotograferen




26.11.2010

Vanmorgen pakte ik mijn fototoestel en vroeg mij af, waarom? Al maak ik ,soms, mooie foto's, een goede fotograaf ben ik niet.
Ik wilde het licht vangen. Het licht, dat een kwartier later anders zou zijn, dus kon ik niet wachten.
Maar ook de bloemen in de kas, die er nu eigenlijk niet horen te zijn, dragen licht in zich en ook daarvan voelde ik de noodzaak om dat vast te leggen. Voor later, voor de dagen wanneer het om vier uur al donker is.
Een tegenlichtopname, om het licht op mijn kas te pakken en het licht over de schutting, achter de kas.Door de kale boomtakken heen, vond ik dat het mooiste wat ik zag.
Wanneer op momenten in de winter, licht ruimschoots aanwezig is, dan moet ik dat pakken, voordat de grijsheid weer toeslaat.
Zo verzamel ik licht voor komende donkere dagen, om de hoop niet te verliezen dat het ooit weer goed komt met de seizoenen.
Zoals dieren in de winter hun voedselvoorraad aanleggen, zo leg ik een lichtvoorraad aan.Ik bereid mij voor.

btemplates

0 reacties:

Een reactie posten