malende


19.02.2011

De morgen is bijna voorbij. Alles gedaan wat je zoal op een zaterdagochtend doet, wanneer je geen haast hebt.Maar ondertussen hebben mijn hersenen op topsnelheid gewerkt en dat heeft alleen maar onrust gebracht. Teveel eigenlijk, om achter mijn pc. te gaan zitten om woorden hiervoor te vinden.
Het begon met een mail van een goede vriend, die ik zeer hoog acht om zijn helderheid van denken.Ik weet dat wij politiek gezien, niet op de zelfde lijn zitten. Maar dat hoeft ook niet, denk ik nog steeds. Nu had hij een sneer voor Femke Halsema en linkse hobbies, het stokpaardje van Wilders.
Net zoals ik jaren geleden niet snapte dat weldenkende mensen achter Pim Fortuyn stonden, begrijp ik nu niet hoe weldenkende mensen iets zien in Geert Wilders.
Een man die nooit ergens verschijnt dan bij gelijk gestemden. Een man die kampioen wegloper is van discussies waar hij niet aan wil,( Daar heb ik nu geen zin an, zei de anders zo beschaafd sprekende Fortuyn, die ineens geen ruimte meer had voor twee a's en dan gewoon wegliep).Ook Wilders roept veel en geeft niet thuis.
Emotioneel achter gebleven, een boos jongetje van een jaar of negen dat tegen de stoepranden schopt en woorden zoekt om te provoceren, zo komt hij op mij over. Iemand de grens over jonassen, tuigdorp en kopvoddentaks om maar een paar voorbeelden te noemen.
Sinds hij onze regering gedoogt, moet ik vaak denken aan het gezegde 'om derwille van de smeer likt de kat de kandeleer'.
Leers die nu ineens harde taal spreekt en een 14jarig meisje, dat beter fries spreekt dan hij limburgs, het land wil uitzetten. Regels zijn regels, nietwaar? Waar heb ik woorden van gelijke strekking toch eerder gehoord?
Zo kwam ik via een e-mail die mij onthutste, bij de krant die ik, als mijn gemoedsrust mij lief is, ook beter niet kan lezen.
Ik krijg de indruk, dat alles van waarde in deze maatschappij, vakkundig wordt afgebroken.
Korten op onderwijs, gezondheidszorg, ouderenzorg en vooral het speciale onderwijs.
Het grootste gevaar zie ik echter in het verbale geweld van dat onvolwassen jongetje. Hoe het hem lukt om tweedeling te zaaien met kreten uit de onderbuiklaag.
Intolerantie is al zichtbaar het gevolg en dat is het grootste maatschappelijk gevaar.
Noem mij naïef maar één ding snap ik niet.
Onze politicie claimen steeds het beste te zoeken voor ons land. Ik geloof er niets van. Niet toen links regeerde en niet toen rechts aan de macht kwam.
Wat zij doen is het andere kamp bestrijden en proberen alles ongedaan te maken.
Rutte heeft de helft van het volk de zee in geveegd. Er is een kabinet waar rechts zijn vingers bij aflikt, zei hij.Rechts,de rijke minderheid van Nederland. Zo hoort het niet.
Er hoort een kabinet te zijn waarin men elkaar probeert te vinden om samen te werken, voor alle nederlanders, voor dat éne land dat wij met elkaar vormen.
Ik zie het, helaas, niet gebeuren.

btemplates

4 reacties:

Hippocampi zei

bij Wilders en andere leden van de PVV bekruipt me vaak het idee, dat ze vroeger veel gepest zijn en ergens het vertrouwen zijn kwijtgeraakt; bange mensen
angst regeert momenteel (ook in de media, want het verkoopt beter dan wat dan ook)

Athy zei

@ Hippo, Wat ben ik blij dat jij dat ook zo ziet.Ik voelde mij zo,n eenzame roepend in de woestijn. En wat dat pesten betreft, dat had ik nog niet bedacht maar je zou wel eens helemaal gelijk kunnen hebben. Groet!

lebonton zei

ik vind tekenend de zinsnede die je aan leers wijdt.
wat de wind met een mens kan doen.
leuk dat jij en hippo elkaar hebben gevonden overigens.

Athy zei

@ Dank voor je reactie, Ton. Ja,ik ben blij verrast met het contact met hippo.Dank zij jou, heb ik begrepen. Bedankt.

Een reactie posten